Direktlänk till inlägg 16 september 2008

"Möte i det vilda"

Av Emelie - 16 september 2008 09:49

ja, jag kan ju inte inte lägga till att jag igår såg en mycket spännande liten stor varelse. På min spatserartur nästan hemma så går jag över en liten bro, och vad var det som låg där mitt på vägen?

En leopard-geropard-snigel! oooooooh!

Den södermanländska svenska faunan är ett stort mysterium för mig.

Snigeln, som inte hade nåt skal,  var ca 10 cm lång och hade alltså mönstring som en giraff/leopard/geopard över hela sig men var i övrigt (ja, vad säger man ) - "Snigelfärgad" ?

Mycket tokigt tyckte jag.

Mitt djurbibliotek i skallen har kraftigt utökats sen jag flyttade ner hit i juni.

* Socialt inkompetent igelkott. Såg dock min allra första igelkott i Umeå, på väg hem från affären med Puh. Spännande. Den var dock ikke socialt handikappad som denna.

*Mördarsniglar. Bäst att hålla sig på god sida med dem ;)

*He-man/Hulken -spindlar. Ja överallt finns de på huset dör vi bor. Men värst var trots allt 5-kronors-monstret vi såg i vasken. "Urbas"!

*Hjort-rumpa. Ja en sån såg Vovven och jag då vi var ute och gick, det prasslade till och suddenly såg vi arslet på en hjort hoppa in i mellan buskarna 5 meter bort. Varför såg vi inte fejjan? (Vilken svensk stavar emellan med "i" - sorry  - point taken ;) )

*Fräs-svanar. Också under en promenad m vovven, där låg de, svanfamiljen, o väl när de såg oss, blev det ett himla fräsande o väsande. Vi pös som luft ur en ballong. *Zooom*

*Disney-skalbaggar . Alla möjliga färger? Neh men röda små saker som vandrar runt. Och nej, det är inga nyckelpigor.

*Giraff/Geopard/leopard- snigel.


Ja, vad ska man säga. Jag har lärt mig mycket om djurlivet i Södermanland:)


Uppdaterar vid nya vilda animal encounters. hihi

 
 
Ingen bild

lillasyster

16 september 2008 14:44

haha, "snigelfärgad". Jag vill också gå på upptäcksfärd och se alla fina djur! Själv har jag kommit upp i två; Salamander och syrsa! (Båda två har varit antigen inuti eller utanför mitt rum!) Blä

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 20 juli 2009 17:53

Ja, det var längesen jag var och kikade här inne nu *kikar runt*   Känner igen mig gör jag dock :)  Men se, detta var bara en engångföretelse, nu springer jag nämligen runt på ett nytt ställe. Som min lilla syster yster inrett så fint åt mig. Välkomn...

Av Emelie - 13 maj 2009 22:21

Prestatinsångest blev dagens tema. Både på jobbet och nu här också. On the blogg. Och nu har jag en katt i knät också så det blir pekfingervalsen när jag ska skriva.  När man inte känner att man brinner för det man gör, ska man då fortsätta göra det?...

Av Emelie - 1 april 2009 19:17

Well, jag hade ju nästan glömt bort att jag fanns här. Men så tänkte jag: Jag kikar in o ser om nån skrivit och då var det minsann 3 vänliga själar som förbarmat sig över min ekande tomma blogg. Och glad blev jag och tänkte då här försöka göra ett fö...

Av Emelie - 5 mars 2009 16:02

Latfisen har återkommit till brottsplatsen. Men känner att hon inte orkar skriva... så jag ville bara visa min lilla lillasyster som antagligen är här och smyger då och då - att jag lever. Men de e knappt ;) ...

Av Emelie - 21 februari 2009 21:11

ja det vill jag. Massor av things ! Och jag tänkte här för mig själv göra en liten lista. *Fotokurs - skulle vara hur kul som helst, verkligen lära sig grunderna och dessutom sen kanske få tag på en "riktig" kamera. Förslagsvis Nikon D90 :D Jag säger...

Presentation

Omröstning

Det är så kul när nån kikar förbi ens lilla krypin. Det skulle vara roligt att höra från er och veta lite om vilka ni är :)
 Faktiskt så känner jag dig sen länge tillbaka.
 Men hallå, vi är syskon ju.
 Vi har gått i samma klass - we go faaar back =D
 Jag känner dig inte men brukar kika förbi då och då
 Alltså, jag råkade bara snubbla förbi - du borde plocka upp lite efter dig =)
 Vi är ju polers och du känner mig
 Å jag är en förälder eller mor/farförälder som vill hålla lite extra koll ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards