Alla inlägg den 17 september 2008

Av Emelie - 17 september 2008 19:42

ja... alla andra vadå?

På min lilla stig har jag tagit några steg, men ack, det är en bit kvar att spatsera ändå. :)

Ibland vill man bara åka iväg, tro att man kan fly sig själv för ett tag. Slippa jämföra sig med alla andra och strunta i vad de tycker och tänker.

Men "Gräset är grönare på andra sidan - där på andra sidan där de andra är.." 

Så dit borde jag gå, där borde jag vara. Och snusa på blommorna och sitta i det förbannade ûbergröna supergräset som man aldrig behöver klippa! Men ju närmare man kommer ,... så ser man.. att det här gräset är ju likadant som det som var hemma? Vad hände? Och var tog alla människor vägen som satt här och såg så lyckliga ut? Va? I kikaren såg det ju så bra ut...ju...


Problemet är väl egentligen att personen bakom kikaren behöver förändras för att gräset ska det...


Hur kan man egentligen orka spendera så mycket tid, ork, energi på att fundera och oroa sig för vad folk ska tycka och tänka att man sätter dem mer i första hand än sig själv. Det är så tokigt.

Man ska inte bry sig så mycket egentligen - vad alla gör, säger och tänker.

Det gör ju att man tänker själv så mycket mer. 

Man ska göra som man själv känner...

Så kanske man hittar sin fina gräsmatta tillslut...


Sermon over.


Var dig själv. Alla andra är redan upptagna - Oscar Wilde



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Det är så kul när nån kikar förbi ens lilla krypin. Det skulle vara roligt att höra från er och veta lite om vilka ni är :)
 Faktiskt så känner jag dig sen länge tillbaka.
 Men hallå, vi är syskon ju.
 Vi har gått i samma klass - we go faaar back =D
 Jag känner dig inte men brukar kika förbi då och då
 Alltså, jag råkade bara snubbla förbi - du borde plocka upp lite efter dig =)
 Vi är ju polers och du känner mig
 Å jag är en förälder eller mor/farförälder som vill hålla lite extra koll ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards