Alla inlägg den 9 november 2008

Av Emelie - 9 november 2008 18:40

Jag vill göra pepparkakshus :) - Nu. Det gör jag varje år men förra året blev det inget eftersom vi inte firade jul i den lägenheten jag bodde i då plus att det.. tja inte var så julig stämning i den heller :) Jag var istället hemma hos päron med syskon och morfarar och farfarar o morar. hihi. Hur som helst, det blev inget hus då.

Men iår! Då ska de bli ett minsann o inte vilket hus som helst utan ett hus av mig! :D Jag är ute o kikar på nätet och smyger in på youtube för att kolla upp ideér och sånt. För här ska det pysslas minsann. Så jag vill ha advent nu! Köpte faktiskt pepparkaksdegen för 3 dagar sen, men hallå, den räcker till januari så den borde inte ta nån skada av att ligga i mitt kylskåp i en månad till ;). Och pepparkakor ska jag göra också. Åh, jag är så pysselsugen nu att jag smäller av. Vill fixa nu! haha!

Har lärt mig hur jag ska göra en tredimensionell gran också som jag kan ha utanför mitt lilla pepparkakshus. Jag måste köpa färg, karamellfärg alltså och sen även bomull - Massssor! av bomull :D Jag ska göra en hel pepparkaksby - Värld :D haha.

Nej men ett hus ska de bli i allafall. Så jag återkommer med detaljer då jag är klar. Och update över hela schabraket då det står klart för beskådning ;)


Tjingeling


letar vidare efter milliondollarvillan som ska bli förebilden för mitt kommande mästerverk ;)


 

Presentation

Omröstning

Det är så kul när nån kikar förbi ens lilla krypin. Det skulle vara roligt att höra från er och veta lite om vilka ni är :)
 Faktiskt så känner jag dig sen länge tillbaka.
 Men hallå, vi är syskon ju.
 Vi har gått i samma klass - we go faaar back =D
 Jag känner dig inte men brukar kika förbi då och då
 Alltså, jag råkade bara snubbla förbi - du borde plocka upp lite efter dig =)
 Vi är ju polers och du känner mig
 Å jag är en förälder eller mor/farförälder som vill hålla lite extra koll ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15 16
17
18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards